5 faktów na temat promocji biura nieruchomości na Instagramie


Instagram już jakiś czas temu przestał być społecznościówką wyłącznie dla nastolatków. Okazuje się, że ten kanał posiada ogromny potencjał biznesowy. Wskazuje na to choćby jego spora popularność w sieci, jak również wyświetlanie coraz większej liczby materiałów reklamowych. Instagram to także idealne narzędzie do promocji biur nieruchomości, choć wygląda na to, że jeszcze nie wszyscy właściciele zdali sobie z tego sprawę. Oto co należy wiedzieć o popularyzacji biura nieruchomości na tym portalu i dlaczego nie wolno przejść obok niego obojętnie.

1. Profil na Instagramie to wizytówka biura

Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów, a w dodatku ponad 90% ludzi to wzrokowcy. To bardzo ważny argument przemawiający za publikacją atrakcyjnych zdjęć oferowanych nieruchomości. Oczywiście nie należy publikować fotografii każdego domu czy mieszkania, które mamy w ofercie. Wybierzmy te najładniejsze, które przyciągną wzrok odbiorcy. To właśnie on może okazać się potencjalnym klientem.

2. Zdjęcia wysokiej jakości przyciągają uwagę

W docieraniu do potencjalnych klientów z pewnością pomoże publikowanie zdjęć wysokiej jakości. Widniejące na profilu fotografie mogą przedstawiać nie tylko wyróżniające się wizualnie oferty. Atrakcyjny, pobudzający wyobraźnię widok z balkonu czy nietypowe ujęcie okolicy, w której znajduje się nieruchomość, na pewno przyciągnie uwagę użytkowników. Należy dodać, że aby stworzyć wysokiej jakości fotografię, wcale nie musimy obsługiwać skomplikowanych programów graficznych. Często wystarczy skorzystanie z gotowych instagramowych filtrów, które czynią zdjęcia bardziej profesjonalnymi.

3. Inspiruje i buduje zaufanie

W budowaniu zaufania pomagają zdjęcia “od kuchni”. Oprócz konkretnych ofert dobrze jest od czasu do czasu zamieścić zdjęcia biura, pokazać jego pracowników, jak również pochwalić się zdjęciami z targów lub innych wydarzeń branżowych. Budujemy przyjazny i ludzki wizerunek. Tego typu treści mają charakter angażujący, co znaczy, że osoby obserwujące nasz profil chętnie skomentują i udostępnią nasz post. To z kolei przekłada się na pozyskiwanie nowych obserwatorów profilu, wśród których mogą znaleźć się potencjalni klienci.

4. Hashtagi to sposób na przyciągnięcie fanów

Publikacja zdjęcia wraz z krótkim, powabnym opisem to nie wszystko. Każde zdjęcie warto opatrzyć pasującymi hashtagami. Na ich podstawie Instagram grupuje treści i podpowiada użytkownikom wyniki wyszukiwania. Stworzenie własnego, unikalnego hashtagu to bardzo dobry pomysł. Nie tylko ułatwia odszukanie ofert danego biura, lecz może przełożyć się na zwiększenie zaangażowania użytkowników, a tym samym spopularyzowanie biura nieruchomości.

5. Płatne reklamy wspierają promocję biura

Podobnie jak Facebook, Instagram oferuje funkcję dodawania treści promowanych. Płatna reklama może uwzględniać wiek, płeć oraz zainteresowania odbiorców, dzięki czemu łatwo określić grupę docelową dla danej oferty. Tworząc płatną reklamę, trzeba pamiętać o regulaminie Instagrama, który ogranicza ilość tekstu w poście reklamowym do 20%. Warto zatem przygotować projekt postu reklamowego specjalnie pod wymagania kanału, ponieważ tradycyjne banery nie najlepiej się tutaj sprawdzają.

Instagram to przede wszystkim bezpłatna promocja biura w postaci atrakcyjnego profilu. Jego atut to niezaprzeczalna możliwość publikacji wyłącznie treści, z których jesteśmy dumni. Kreatywne i wysokiej jakości zdjęcia znajdują uznanie w oczach użytkowników, wśród których pojawiają się potencjalni klienci. Instagram buduje zaufanie, motywuje i zachęca do działania, a założenie konta i publikowanie zdjęć jest niezwykle proste.

Kategorie

Najnowsze posty

Tagi