Jak bezpłatnie pozyskać klientów przez Facebooka?

Rozwijanie pozytywnego wizerunku, budowanie zaufania oraz zwiększanie świadomości marki - oto zadania, które zwykło się powierzać firmowemu fanpageowi na Facebooku. Wielu przedsiębiorców, także tych związanych z branżą nieruchomości, zadaje sobie pytanie, w jaki sposób pozyskać klientów bez przeznaczania na ten cel wielkich sum pieniędzy. Kilka pomysłów, jak przyciągnąć klientów za pomocą najpopularniejszego portalu społecznościowego, przedstawiamy poniżej.

Podstawa to zaangażowana grupa odbiorcza

Już na poziomie tworzenia fanpage’a warto wziąć pod uwagę ekspozycję strony na potencjalnych klientów. Pierwszym krokiem po postawieniu fanpage’a na nogi będzie zapewne zaproszenie znajomych. Istnieje tu jednak pokusa wysyłania hurtowych zaproszeń. To nienajlepszy pomysł, który prowadzi do zbudowania niezaangażowanej społeczności. W to miejsce warto zaprosić jedynie zainteresowanych tematem znajomych oraz osoby, które w jakikolwiek sposób mogą być pomocne przy promowaniu ofert.

Wartościowa treść dla zainteresowanych

Oprócz obserwatorów rzeczywiście zainteresowanych tematem, potrzebna jest seria publikacji stworzonych specjalnie na potrzeby fanpage’a. Pamiętaj, aby były to treści unikalne i wartościowe, miały specjalistyczny charakter i nie odbiegały zbytnio od tematyki strony. Posty na fanpage’u publikuj regularnie, aby wyrobić w użytkownikach nawyk powracania na stronę. Ta praktyka sprzyja budowaniu zaufania i zwiększeniu rozpoznawalności marki.

Co dalej?

Jedna z najważniejszych zasad bezpłatnego pozyskiwania klientów to szeroko rozumiana aktywność na Facebooku. Aby zostać zauważonym przez wartościowe z punktu widzenia biznesu osoby, warto udzielać się profilem firmy na stronach powiązanych z branżą. Dokładniej chodzi tu o regularne pisanie komentarzy pod postami, przy czym zdecydowanie lepiej, aby były to wpisy bardziej jakościowe niż ilościowe. Odpowiadaj na pytania stawiane przez innych użytkowników, udzielaj rad, stwórz wizerunek specjalisty w oczach obserwatorów, którzy mogą się stać Twoimi klientami.

Nie tylko komentowanie, ale wzajemne polecanie i lajkowanie związanych z branżą osób, może dodać Ci sporo punktów do wizerunku profesjonalisty w branży nieruchomości. Dołącz do grup tematycznych, bądź aktywny jako ekspert, ale nie jako sprzedawca. Zachowaj naturalne, ludzkie i przyjazne oblicze.

Nie tylko Facebook

Dobrym pomysłem jest wyjście poza Facebook. Zarówno blog, jak i inne social media mogą okazać się świetnym wsparciem. O ile regularnie prowadzony blog wzmocni Twój ekspercki wizerunek, o tyle dzięki obecności na innych portalach społecznościowych, zyskujesz szansę pozyskania nowych obserwatorów. Kieruj ich uwagę na fanpage na Facebooku, który stanowić powinien swoiste centrum promocji Twojego biura.

Bądź w stałym kontakcie z użytkownikami

Nie bądź bierny. Odpowiadaj na pytania oraz komentarze na Twoim profilu. Odpisuj na wzmianki i wiadomości. Dodatkowo polecaj wartościowe kontakty i oznaczaj w postach oraz komentarzach te osoby, którym chcesz coś zakomunikować. W ten sposób zwiększasz widoczność profilu i stajesz się zauważalny dla potencjalnych klientów. Zdecydowanie nie warto spocząć na samych lajkach.

Algorytm Facebooka wspiera komentarze i udostępnienia, dlatego skupienie się tylko na lajkach może okazać się drogą donikąd. Klucz do pozyskania klientów za pomocą Facebooka stanowią unikalne, eksperckie i angażujące treści w połączeniu z aktywną działalnością profilu firmy. Użytkownicy chętnie komentują i udostępniają posty, które ich zdaniem są tworzone z myślą o nich samych. Z całą pewnością można zaryzykować stwierdzenie, że wchodzenie w naturalne i przyjazne relacje, to najlepszy sposób bezpłatnego pozyskiwania klientów na Facebooku.

Kategorie

Najnowsze posty

Tagi