Jak bezpłatnie pozyskiwać klientów z Google?

Jak bezpłatnie pozyskiwać klientów z Google?

Dzisiaj kilka żelaznych zasad, których trzeba się trzymać, aby na poważnie myśleć o budowanie pozycji w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, że wyszukiwarka Google, to najlepsze źródło bezpłatnych klientów dla swojego biura.


Ten artykuł jest jednym z serii wiadomości, które pomogą Ci wykorzystać potencjał strony www do generowania klientów dla Twojego biura.


Postaw na stronę mobilną (lub RWD)

Wpływ posiadania strony mobilnej na ocenę w wyszukiwarce Google to już twardy fakt. Po aktualizacji Mobliegedon ponad 50% stroni nie posiadających wersji mobilnej odczuło spadek pozycji w wynikach wyszukiwania a ponad 30% posiadających taką wersję zanotowało znaczący wzrost. Dlaczego nie 100%? Ocena mobilności strony to tylko jedne z elementów ogólnej oceny Google jednak czy warto z powodu tak prozaicznego zaniedbania ryzykować znalezienie się w niemile widzianych przez wyszukiwarkę pięćdziesięciu procentach? W dodatku brak wersji mobilnej ma wiele innych niekorzystnych konsekwencji – drastyczny wzrost współczynnika odrzuceń dla ruchu z urządzeń mobilnych (udziału klientów natychmiast opuszczających nasze stronę www) oraz praktycznie zerowy ruch dla wyszukiwać mobilnych. Dla odmiany strony, które posiadały wersje mobilne, pod aktualizacji algorytmu zanotowały nawet 6 krotnie większą ilość wejść z urządzeń przenośnych. Trudno się temu dziwić jeśli Google wycięło z wynikach wyszukiwani konkurencję, która nie dostosowała stron do telefonów komórkowych.

Daj się poznać robotowi - Meta Title oraz Meta Description

Meta Title to tytuł strony czyli m.in. informacja która wyświetla się na zakładce okna przeglądarki. Meta Description to krótki opis zawartości danej postronny. Razem tworzą informację o naszej www, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Title oraz Description to również jedne z głównych źródeł informacji dla robotów Google o tym co znajduje się na naszym serwisie a co za tym idzie jak powinien zostać skatalogować oraz na jakie frazy hipotetycznie go wyświetlać. Każda ze stron powinna mieć możliwie unikatowy tytuł oraz opis zawartości strony. Oczywiście w przypadku posiadania wielu podobnych ofert nieruchomości jest to trudne dlatego tym bardziej warto zadbać o to aby w opisach podstron znalazły się informacje, które w „oczach” robotów Google odróżnią jedną ofertę od drugiej. Dzięki temu nasza strona nie została zdegradowana za sztuczne kopiowanie treści. Tagi dla ofert najłatwiej przygotowywać automatycznie, przy użyciu skryptu generującego je na bazie parametrów oferty. Aby nasza serwis bardziej wyróżniała się na tle konkurencji warto dodawać własne, unikatowe i dobrze przemyślane Tagi dla stron statycznych takich jak opisujące usługi oraz strony na firmowym blogu. W przypadku stron statycznych powinniśmy zadbać o precyzyjne opisanie zawartości każdej ze stron ( Meta Description oraz Meta Title) – to pomoże nam uzyskać dodatkowy, bezpłatny ruch w oparciu o tzw. „Długi ogon”.

Korzystaj z zalet „Długiego ogona”

Długi ogon to strategia pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki polegająca na skupianiu się na stosunkowo mało popularnych, a co za tym idzie prostych niezbyt obleganych i prostych w wypozycjonowaniu frazach. Pozycjonowania fraz z „Długiego ogona” ogranicza się do zamieszczania artykułów bogatych w wybrane przez nas słowa kluczowe a ich dużej ilości zapewni nam stały, wysoki poziom bezpłatnego ruchu. Dzięki temu można w łatwy sposób pozyskiwać klientów zadających Google konkretne pytania związana z naszą działalnością np. „na co powinien zwrócić uwagę kupując mieszkanie”, „czy warto inwestować w mieszkanie w wielkiej płycie”, „jak szukać nowego biura” i inne podobne. Często dla „wypozycjonowania się” dla takiej frazy wystarczy zamieścić na swojej stronie www jeden dłuższy artykuł zawierający w którym kilka razy pojawi się wybrany przez nas zwrot. Zamieszczenie kilkudziesięciu wpisów na blogu dotyczących tematów, które mogą nurtować naszych potencjalnych klientów może dać nam bardzo dużą ilość bardzo wartościowych wejść. Dając klientowi możliwość łatwego przejścia z bloga do przeglądania ofert możemy pozyskać wielu nowych klientów. Dodatkowo wysoki ruch na „długi ogon” powinien podnieść ogólną ocenę naszej strony a co za tym idzie również pozycję na trudne frazy. Strategia długiego ogona w perspektywie czasu, wraz z dodawaniem kolejnych treści, może zbudować stabilny strumień klientów dla naszego biznesu.

Zbuduj prawidłowe linki

Struktura linków (adresów podstron) to kolejny z elementów po których Google ocenia zawartość twojej strony www. Prawidłowo skonstruowany link powinien dokładnie opisywać to co użytkownik znajdzie na stronie oraz powinien powtarzać kluczowe frazy przez które chciałbyś aby dana strona mogła zostać wyszukana. Na przykład dla ofertę sprzedaży mieszkania link powinien mieć postać www..pl/sprzedaz/mieszkanie/Warszaw... a nie www. <dowolny_adres>.pl/oferta2342 - w przypadku drugiego adresu analizując link nie mamy pojęcia czego dotyczy strona. Dzięki prawidłowemu adresowi robot opisze twoją stronę jako zawierającą ofertę sprzedaży konkretnego typu produktu w konkretnej lokalizacji i wyświetli go klientowi w odpowiedzi na zapytanie o taki produkt.

Linkuj wewnętrznie np. używając bread crumbs

Czym są bread crumbs (okruszki chleba)? To znajdujące się najczęściej w lewej górnej części strony www, tuż nad prezentowaną treścią ale pod elementami nawigacji, wylistowanie podkategorii w której znajdujesz się przeglądając daną podstronę. Ten element pełni dwie główne funkcje – ułatwia użytkownikowi nawigację po stronie – pozwala w prostu sposób wrócić do strony głównej lub jednej z kategorii nadrzędnych; jest też doskonałym drogowskazem dla robotów Google pozwalającym im spenetrować cały serwis www. Dzięki silnemu wewnętrzne linkowaniu, które powstaje poprzez zamieszczanie na każdej podstronie okruszków oraz linków do podobnych ofert, roboty szybko są w stanie zindeksować treści oraz połączyć je ze sobą w logiczną mapę zależności. Taka wewnętrzna spójność podnosi ocenę twojej strony co oczywiście przekłada się na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Opisuj obrazy

Obrazy to jedne z elementów stron www, który robotom Google bardzo trudno indeksować. Analiza obrazu to proces wymagający złożonych algorytmów i dużej mocy obliczeniowej więc indeksując miliony stron www serwery wyszukiwarki nie są w stanie pozwolić przeanalizować do prezentowane na zdjęciach które zamieszczasz. Z drugiej strony wyniki wyszukiwania obrazów mogą być bardzo dobrym źródłem ruchu a same obrazy mogę podnieść wartość merytoryczną strony co powinno mieć odbicie w jej ocenie. Jak sobie z tym poradzić? Opisuj obrazy oddaj do nich tak zwany tekst alternatywny. Tekst alternatywny to informacja, która mówi robotom co znajduje się na zamieszczonym obrazkom – w ten sposób są one w stanie szybko je zindeksować, wyścielić w odpowiedzi na konkretne zapytanie oraz uwzględnić w ocenie wartości danej podstrony.

Zadbaj o prawidłową Sitemape

Skoro już zamieszczamy wartościowe treści oraz setki dobrze opisanych ofert pora zadbać aby podczas indeksowania wszystkie zostały przeanalizowane i odpowiednio skatalogowane. Z pomocą przychodzi Sitemap. Jest to odpowiednio przygotowany, automatycznie i regularnie aktualizowany plik xml zawierający listę wszystkich stron w obrębie serwisu. W mapie strony roboty Google znajdą również informacje o dacie ostatniej aktualizacji danej podstrony, o tym czy powinna zostać zindeksowana czy nie (cześć stron może być wyłączona z indeksowania np. dane przeznaczone do użytku wewnętrznego) oraz oczekiwanej przez nas częstotliwości aktualizacji informacji o stronie. Plik Sitemap powinno być generowane regularnie oraz automatycznie tak aby na bieżąca informować Google o nowych podstronach w obrębcie naszego serwisu.

Aby sprawdzić czy twoja prawidłowo przygotowana do pozycjonowania (SEO friendly) przeanalizuj czy spełnia wszystkie wymienione kryteria

/media/unnamed.jpg

Lista kontrola twojej strony www. Czy strona:

  • automatyczne generuje prawidłowe Meta Tagi ofert
  • posiada prawidłową konstrukcję linków do ofert
  • pozwala na samodzielne definiowanie Tagów dla stron statycznych
  • pozwala mi na generowanie ruchu przy użyciu długiego ogona np. dzięki prowadzeniu bloga
  • posiada silne linkowanie wewnętrzne dzięki bread crumds i/lub prezentowaniu ofert podobnych
  • pozwala na opisywanie zamieszczanych obrazów
  • prawidłowo buduje i systematycznie, automatycznie aktualizuje plik Sitemap.

/media/artukul_next_konrad_2.png

Kategorie

Najnowsze posty

Tagi