Jak skutecznie pozyskiwać klientów dzięki reklamie Facebook

Jak skutecznie pozyskiwać klientów dzięki reklamie Facebook

Wstęp

Zanim zaczniemy przygodę z reklamą na Facebooku należy zdać sobie sprawę z kilku faktów, które w zasadniczy sposób odróżniają reklamowanie nieruchomości na portalach od reklamowania w serwisach społecznościowych:

1. Na portalach trafimy na klientów którzy właśnie szukają nieruchomości – „wystarczy” dobrze wyeksponować produkt i klient powinien sam się zgłosić. Na Facebooku trafiamy do wszystkich użytkowników – nie tylko szukających - biorąc to pod uwagę, aby pozyskać takiego klienta powinniśmy przygotować inny proces obsługi niż do klienta z portalu.

2. Na portalach bierzemy udział w konkursie piękności w obrębie zapytań dotyczących konkretnego typu nieruchomości (np. Mokotów, 2 pokoje do 500.000 zł) – nasza oferta powinna prezentować się jak najlepiej pośród pozostałych (cena, zdjęcia, opis) i być jak najwyżej na liście wyszukiwania (aby klient do niej dobrnął w gąszczu innych ogłoszeń). Na Facebooku nie konkurujemy wprost z innymi nieruchomościami – pokazujemy swój produkt pomiędzy zwykłymi wpisami i reklamami innych produktów. Nasza reklama powinna przyciągnąć uwagę jako produkt a nie wyróżniać się na tle innych produktów z tej samej kategorii. Powinniśmy się często wyświetlać i jasno komunikować o co nam chodzi. Należy pamiętać, że na ocenę przydatności produktu do jego własnych celów użytkownik poświęci zaledwie ułamek sekundy.

3. Na portalach ogłoszeniowych zamieszczamy ofertę i nie mamy wpływy na to kto ją ogląda. Na Facebooku to my decydujemy jaka grupa odbiorców zobaczy nasze ogłoszenie. Dzięki temu jesteśmy w stanie precyzyjnie dobierać przekaz do konkretnego segmentu rynku – np. stworzyć reklamę dedykowaną dla grupy wiekowej lub społecznych, zawodowych lub w zależności od statusu związku.

4. Na portalach zamieszczamy ogłoszenie i w zasadzie nie mamy możliwości (zgodnie z regulaminami portali) przekierować ruchu klientów oglądających je na naszą stronę www. Facebook jest idealnym miejscem do pozyskiwania ruchu natomiast oferuje bardzo dużo treści, które konkurują z naszymi. Dlatego pierwsze co powinniśmy zrobić pozyskaniu uwagi użytkownika przesłać go na własna stronę www.

5. Poprzez Facebookowi trafiamy również do klientów, którzy jeszcze nie szukają nieruchomości (dopiero rozważają jej zakupem). Dzięki temu dotrzemy do klientów, która nie mają kontaktu z innymi biurami. W przypadku prawidłowego zakomunikowania naszej obsługi i płynącej z niej wartości w prosty sposób możemy uzyskać wyłączność na obsługę takiego klienta a to daje dużą swobodę działania oraz znacznie podnosi konwersję z zapytań na sprzedaż. Należy jednak pamiętać, że jest to klient, który jeszcze nie widzi potrzeby spotkania się z nami. W związku z tym należy tak ustawić naszą komunikację i sposób pozyskiwania kontaktu do klienta, abyśmy byli w stanie przekonać go do spotkania, mimo, że klienta jeszcze o tym nie myślał.

Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie reklamy na Facebooku każda z tych różnic daje nam konkretne przewagi nad konkurencją. Ze względu na różnice musimy dopasować nasz sposób działania do nowego kanału marketingowego. Zastanów się jakie możliwości i wyzwania stawia przed twoją firmą nowa forma reklamy. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym jak przygotować twoją firmę do obsługi klientów pozyskanych przez Facebooka skontaktuj się z nami i zapisz się na jedno z bezpłatnych szkoleń organizowanych przez NEXT WEB.

Facebook Adds – jak robić to dobrze?

0. Zadbaj aby twoja była przystosowana do ruchu mobilnego!

Wszystkie opisane w artykule działania mają sens jeśli twoja strona jest przystosowana do obsługi ruchu mobilnego! Przystosowana to znaczy - estetyczna, dobrze zaprojektowana pod względem interfejsu (np. jak i gdzie kliknąć aby przesłać zapytanie) a przede wszystkim musi posiadać wersję mobilną. W przypadku reklamy na Facebooku ok. 60% użytkowników zobaczy twój wpis na urządzeniu mobilnym. Jeśli nie jesteś w stanie przyjąć na swojej stronie ruchu pochodzącego z telefonów zrób krok wstecz i w pierwszej kolejności przygotuj swoją stronę www. (np. skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej strony dla biur nieruchomości NEXT WEB). W przeciwnym wypadku większość twoich klientów nie opuści stronę tuż po kliknięciu w reklamą a twoje działania pójdą na marne. Oczywiście możesz ograniczyć reklamę FB tylko aby wyświetlała się tylko użytkownikom korzystającym z komputerów ale skutek będzie podobny. Twoja reklama nie wyświetli się większości potencjalnych klientów czyli na własne życzenie zrezygnujesz z nich.

W skrócie – nie szukaj wymówek – zadbaj o swoją stronę www a później sięgaj po nowe źródła klientów Nie testuj i nie wyciągaj wniosków o niskiej skuteczności reklamy FB jeżeli twoja strona nie jest przyjazna klientom, którzy mogą z niego trafić.

Jeśli twoja strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych jesteś gotowa aby zacząć nowy rozdział w pozyskiwaniu klientów dla twojej firmy :)

1. Tylko linki!

Zamieszczając ofertę ZAWSZE zamieszczaj ją jako link do szczegółów na twojej stronie www. NIE ZAMIESZCZAJ oferty jako galerii zdjęć lub pojedynczego zdjęcia! Dlaczego? Galeria zostanie wyświetlona wewnątrz Facebooka a użytkownik poświęci na jej przejrzenia kilka sekund po czym wróci do innych treści na FB. Pracy tyle samo co z zamieszczaniem linku do oferty a skutek mizerny – to strata czasu! Praktycznie nie ma szans (o ile twoja oferta nie jest najlepszą okazją na rynku a rzadko kiedy jest) aby nawiązał z Tobą kontakt. Dodatkowo jeśli dodajesz ogłoszenie jako galeria to tylko pierwszy widok (całej galerii) ma opis który dodałeś oraz dane które pozwalają się z Tobą skontaktować. Przeglądając pozostałe zdjęcia klient przegląda jedynie obrazki i nie ma pojęcia właściwie jest cel tego co robi.

Zamieszczając ogłoszenie na FB twoim nadrzędnym celem jest jak najszybsze przeprowadzenie klienta na twoją stronę www. Na www poświeci ci dużo więcej czasu a w dodatku, jeśli dana oferta nie przypadkiem mu do gustu, w prosty sposób można przejść do innych ofert. Na FB nie ma takiej możliwości w dodatku ilość treści generowanych przez inne strony rozprasza użytkownika przez co szybko traci zainteresowanie twoim ogłoszeniem.

Jako sposób optymalizacji reklamy zawsze wybieraj opcję przejścia do strony www (click to website). Nie marnuj pieniędzy na budowanie zaangażowania wokół twojego wpisu (engagement). Jeśli dobrze przygotujesz post zaangażowanie zbuduje się samo przy okazji pozyskiwania przyjść do strony – po prostu cześć osób i tak skomentuj wpis a ty za to nie zapłacisz bo nie na taką formę rozliczenia „umówiłeś się” z Facebookiem.

2. Ładne zdjęcia

Prosta sprawa – na Facebooku użytkownik codziennie przegląda kilkaset nowych wpisów. Jeśli chcesz Zdobyć jego uwagę zadbaj o to aby twoja oferta była ładna. Pamiętaj, że twoje reklamy wyświetlają się trochę na siłę – najczęściej użytkownik nie ma bezpośredniego interesu aby śledzić wpisy twojej firmy. Musisz mieć coś co do za interesuje a nic tak nie przyciąga uwagi jak ładne zdjęcia. Nie masz lustrzanki i drogich obiektywów? Nowoczesny smartfon, szczypta wiedzy i kilka minut poświęcone na odpowiednie wykadrowanie powinny wystarczyć. Jeśli nie potrafisz robić dobrych zdjęć poczytaj o tym w Internecie, obejrzyj firm instruktażowy na YT lub zapisz się na krótki kurs. To ci się zwróci! Za te same pieniądze wydane na reklamę zdobędziesz dużo więcej kliknięć w reklamę a dzięki temu więcej klientów (nie mówić o tym, że na portalach ogłoszeniowych również warto mieć dobre zdjęcia).

Jeden z setek filmów o tym jak robić lesze zdjęcia:

https://www.youtube.com/watch?v=7rQ3CD5AK6E

2. Dobieraj produkt do grupy docelowej

Jak już dowiedziałeś się we wstępie na Facebooku twoja reklama trafi do użytkowników w ramach grupy docelowej którą sam wybierzesz. Grupy możesz definiować używając takich parametrów jak wiek, lokalizacja, zainteresowania, płeć, status związki i dziesiątki innych. Aby osiągnąć najlepsze wyniki (najwięcej wartościowych kliknięć w reklamę oraz niskie stawki za kliknięcie) zadbaj o to aby twoja reklama była interesująca dla osób którym ją wyświetlasz. Jak to zrobić? Na podstawie twoich doświadczeń zastanów się jaki jest idealny klient, dla nieruchomości, którą chcesz sprzedać/wynająć. Na tej podstawie zdefiniuj grupę docelową i kieruj reklamę tylko do takiej grupy. Pamiętaj – zależy ci na transakcyjnym kliencie a nie na tym aby cały świat zobaczył twoją reklamę! Pozostałe środki, które zaoszczędzisz, dzięki temu, że w reklamę klikną jedynie zainteresowani daną ofertą przeznacz na ustawienie dodatkowych 3 -5 kampanii dotyczących innego produktu i kierowanego do innej grupy. Dzięki temu będziesz w stanie prowadzić równolegle kilka wąskich, ale bardzo dobrze dopasowanych do potrzeb klienta, kampanii reklamowych. To pozwoli obniżyć koszt kliknięci i ponieść konwersje ruchu na zapytania o ofertę. Pamiętaj! Najważniejsze jest to, aby twoi potencjalni klienci zobaczyli reklamę produktu, który są w stanie kupić. Inaczej zignorują twoja reklamę i nie pomoże nawet podniesienie stawek za jedno klikniecie. Facebook nie będzie wyświetlał twoich reklam, jeśli nikt nie będzie w nie klikał - po prostu mu się to nie opłaca.

3. Dobieraj komunikacje do grupy docelowej

Skoro wybrałeś grupę dla twojej reklamy ważne aby dopasować do niej przekaz który zamieścisz w poście nad linkiem do twojej oferty. To oczywiste, że będziesz inaczej komunika się z grupą 20-25 lat dla której przygotowałeś ofertę kawalerki z dobrym dojazdem do centrum a inaczej z klientem 35-45 dla którym proponujesz piękny dom pod miastem. Nie chodzi tylko o podanie zalet nieruchomości tak aby trafiły w potrzeby klienta. Chodzi również o styl wypowiedzi używanie emotikon, dopasowanie zdjęć lub dodanie grafiki na zdjęciach. Eksperymentuj, sprawdź jaki styl sprawdza się najlepiej w przypadku twojej firmy oraz zastanów się jaki pasuje do jej wizerunku. Najważniejsze, jest to, aby poza linkiem, który uzupełnisz ładnymi zdjęciami, nad tym linkiem znalazł się kilkuzdaniowy opis przyciągnie uwagę twojej grupy docelowej. Pamiętaj – nie każdy jest wzrokowcem, niektórzy wolą czytać i odwrotnie ;) Twój przekaz powinien być atrakcyjny dla każdego z potencjalnych klientów.

/media/fb.jpg

Przykład zastosowania emotikon w calu przykucia uwagi do postu oraz wskazania zalet konkretnej nieruchomości –jako ikona nieprzypadkowo wybrany jest dom wśród zieleni.

4. Podawaj konkrety

W ramach opisu postu – który jest głównym elementem ogłoszenia – powinieneś zawrzeć kilka podstawowych elementów. Konkrety – czyli co tak na prawdę masz do sprzedania/wynajęcia. Lokalizacja, cena, metraż – warto je dodać nawet jeśli mają spowodować, że część klientów zignoruje twoje ogłoszenie. Dlaczego? Zależy nam na kliknięciach – i pod to będziemy optymalizować reklamę, za to też będziesz się rozliczał z Facebookiem – ale takich kliknięciach, które mogą przełożyć się na zapytania. W takiej sytuacji nie zależy nam na tym aby klikali użytkownicy, którzy tuż po zapoznaniu się z ogłoszeniem opuszczą naszą stronę. Zapłacisz za nich i nie dostaniesz nic w zamian! W skrócie – lepiej już na początku zakomunikować jakie są główne cechy nieruchomości i jeśli nie odpowiadają potrzebom klienta jeśli zignoruje nasze ogłoszenie niż ma wyklinać twój budżet. Nic przecież nie stoi na przeszkodzie aby przygotować kilka oddzielną kampanię dotyczących innych produktów w innej cenie, takich, które będą w obszarze zainteresowań pozostałych klientów. Pamiętaj – jeśli ściągniesz klienta na niewłaściwą ofertę, to rzadko kiedy dołoży wysiłku aby samodzielnie wyszukać interesujące go ogłoszenie. Zrobi tak, jeśli pierwsze wrażenie będzie dobre tj. pierwsza oferta, na którą trafi na twojej stronie będzie w jakiejś części odpowiadała jego oczekiwaniom.

5. Dodatkowy link

Aby podnieść ilość kontaktów/przejść na stronę na końcu opisu ogłoszenia zamieść dodatkowy link do oferty. Nie każdy użytkownik Facebooka musi wiedzieć, że klikniecie w zdjęci przeniesie go do ogłoszenia. Większość wie ale dlaczego rezygnować z tych którzy nie wiedzą? Warto taki link zamieścić w wersji skróconej, to pozwala nadać mu indywidualna nazwę i dodatkowo opisać zalety naszej nieruchomości np. http://bit.ly/ApartamentzTarasem tu do skracania zastosowano serwis https://bitly.com/.

/media/apart.jpg

6. Dodaj telefon

W opisie oferty zamieść numer telefon do Doradcy. Telefon to kanał, którym z reklam na Facebooku będzie się z tobą kontaktować najmniej klientów. Klienci często trafiają na twoje ogłoszenie przeglądając serwis w godzinach pracy kiedy nie mogą zadzwonić jednak nie warto rezygnować z tej grupy, która będzie w stanie to zrobić lub przynajmniej prześle do Ciebie wiadomość SMS z prośbą o kontakt w późniejszej godzinie. PAMIĘTAJ JEDNAK – nigdy nie zamieszczaj ogłoszeń jako galerii zdjęć jedynie z numerem telefonu. Dlaczego? Patrz poprzednie zdanie. To kilkukrotnie obniża ilość zapytań o ogłoszenie! Numer powinien być uzupełnieniem oferty a nie jedyną możliwą forma kontaktu! Dodając numer i link dajesz klientowi wybór – może zadzwonić, wysłać sms lub przejść do twojej strony www i przesłać zapytanie przy pomocy formularza kontaktowego.

/media/apartas.jpg

7. Keep it simple!

Wymienione elementy ogłoszenia pomagają w podniesieniu konwersji ale tylko jeśli są widoczne dla użytkownika na pierwszy rzut oka. Konkrety, skrócony link oraz numer telefonu powinny być widoczne bez konieczności rozwijana drugiej sekcji tekstu. Inaczej prawie nikt do nich nie zajrzy! Długie, kilku stronicowe elaboraty na temat ogłoszenia mogą być dobrą formą zaciekawienia klienta jednak miejsce dla nich to twoja strona www. Więcej informacji o ofercie podaj w szczegółowym opisie ogłoszenia na twojej stronie www a nie na FB! Na Facebooku użytkownik nie ma czasu czytać długiego opisu – taka prezentacja raczej zniechęci klienta (typowy komentarz pod takim wpisem - za długie nie czytam ;) ) niż zachęci do kliknięcia w link. Opisz swoją ofertę w kilku zdaniach tak aby klient kliknął w link i znalazł się na twojej stronie www – tam masz znacznie większe szanse na pozyskanie jego uwagę. Na swojej stronie możesz też używać bardziej zaawansowanych form reklamy o których w kolejnym wpisie ;)

/media/dddd.jpg

Prawidłowo skonstruowane ogłoszenie na FB – link do oferty + dobre zdjęcia nieruchomości (prezentacja zdjęć jako karuzela - każde zdjęcie to link do oferty), krótki i konkretny opis, numer telefonu do kontaktu, skrócony link z tytułem opisującym główny atut nieruchomości. Zwróć uwagę jak duże zainteresowanie generuje takie ogłoszenie – ponad 20 polubień wpisu i kilkanaście komentarzy – każdy z nich to darmowy zasięg dla twojej reklamy.

/media/ffff.jpg

Ogłoszenie o niskiej skuteczności – brak linku do strony – brak możliwości zainteresowania klienta innymi ofertami, klient poświęci tylko kilkanaście sekund na przejrzenie galerii, brak danych kontaktowych w pierwszej sekcji opisu, po rozwinięciu długi opis bez danych kontaktowych oraz bez linku do strony, niskie zaangażowanie użytkowników – ilość lików i komentarzy – przez co mały zasięg organiczny (bezpłatny). Mimo wykonanej pracy (zamieszczenia oferty) stracono możliwość do wygenerowania bezpłatnego ruchu na własnej stronie www.


Konrad Bernaciak - 790 892 800

/media/artukul_next_konrad_2_1RZ4fSp.png

Kategorie

Najnowsze posty

Tagi